Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
'Geitenwollen sokken', dat is het beeld dat lange tijd aan ze kleefde: jongerenwerkers, sociaal-cultureel werkers, opbouwwerkers en vormingswerkers. Het dateert uit de jaren zestig en zeventig, de periode waarin deze sociaal-culturele professionals het meest van zich lieten horen. Minder bekend is dat ze de 'uitvinders' zijn van allerlei vernieuwingen, zoals dorps- en buurthuizen, bibliotheken, speeltuinen, activering van werklozen, kinderopvang, volwasseneneducatie, poppodia, buurtbemiddeling en 'community arts'. De auteur beschrijft de stormachtige ontwikkeling van de sociaal-culturele beroepen na WOII in Nederland. Hij laat zien hoe de naoorlogse politieke en culturele elite deze kersverse professionals opzadelde met torenhoge verwachtingen ten aanzien van modernisering en individuele ontplooiing. Hoe in de jaren '60 en '70 het werk radicaliseerde, en in de decennia daarna de ontnuchtering en bezuinigingen volgden. Maar ook dat na de politieke moorden van deze eeuw de belangstelling voor deze beroepen terugkeerde.De recente opkomst van de participatiesamenleving plaatst sociaal-culturele professionals in het hart van de maatschappelijke ontwikkelingen. Opmerkelijk is hoe jongerenwerkers, sociaal-cultureel werkers, opbouwwerkers en vormingswerkers er in al die stormen in slagen om hun professionaliteit, vakmanschap en ambachtelijkheid naar een hoger plan te tillen
sociale geschiedenis --- maatschappelijke ontwikkelingen --- sociaal-cultureel werk --- sociaal werk --- Sociology of occupations --- geschiedenis --- vormingswerk --- Sociology of social welfare --- Netherlands --- Sociaal-cultureel werk ; Nederland --- verzorgingsstaat --- sociaal-cultureel werkers --- gezondheidszorg --- professionalisering --- 304 --- 374 --- Sociaal-cultureel werk --- Verzorgingsstaat --- Beroepskrachten --- Geschiedenis --- Nederland --- Beroepskracht --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Reflectie is een belangrijk onderdeel van de beroepsuitoefening van (toekomstige) sociale professionals in zorg, welzijn, onderwijs of de rechtspraktijk. Met dit zakboekje hebben zij de basisinformatie over reflectie op de eigen ontwikkeling als persoon en professional altijd direct bij de hand. De reflectieve professional koppelt wetenschappelijke informatie op inzichtelijke manier aan praktische toepassingen. Het boekje biedt 99 praktische handreikingen, onderverdeeld in de vijf rubrieken: wat, waarom, waartoe, hoe en met wie, voor het reflecteren van de professional op zichzelf, anderen en de omstandigheden.In overzichtelijke hoofdstukken zet dit compacte naslagwerk op een toegankelijke, speelse manier aan tot professionele reflectie. Er wordt beknopt weergegeven wat reflectie inhoudt en waarom het belangrijk is voor mensen die met mensen werken. Vervolgens krijgen lezers geschetst waartoe reflecteren leidt en hoe men kan reflecteren, alleen of met hulp van anderen. Daarin legt de auteur vooral de nadruk op toepassingen, vaardigheden en houdingen bij reflectie.www.coutinho.nl
Professional ethics. Deontology --- Sociology of occupations --- Planning (firm) --- reflectie (psychologie) --- toegepaste filosofie --- deontologie --- Professionalisering --- Leraren --- Reflectie --- Agogiek --- Methodiek --- Hulpverleners --- Methodologie --- Persoonlijkheidsleer --- Sociaal werk --- reflecteren --- Reflecteren --- Reflectief denken --- 604.2 --- reflectief denken --- 321.3 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg ; methodiek --- Leraar --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Hulpverlener --- Onderwijs --- Directie --- Sociaal werk (beroep) --- Reflecteren. --- Agogie ; methodiek --- Zelfkennis --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- reflectie
Choose an application
Spelen met talenten is ontwikkeld voor begeleiders - (loopbaan)coaches, trainers, personeelsmanagers en leidinggevenden ? als tool om het beste uit anderen te halen, hen te inspireren en te stimuleren. Door de originele en speelse vragen kun je samen met je medewerkers, cliënten of studenten duidelijkheid krijgen over waar hun sterke kanten liggen en hoe ze daarmee concreet aan de slag kunnen gaan.Dit spel helpt mensen te ontdekken waar ze goed in zijn, wat ze leuk en belangrijk vinden. Die inzichten helpen hen hun doelen helder te krijgen, waarna ze actie kunnen ondernemen om ze te verwezenlijken.Bron: https://www.thema.nl/spel-spelen-met-talenten/
Ontwikkelingsspelen --- Loopbaanbegeleiding --- Coaching ; management --- loopbaanontwikkeling --- Personnel management --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- Adult education. Lifelong learning --- sociale psychologie --- zelfontplooiing --- Games --- Talentontwikkeling --- Loopbaanontwikkeling --- Talenten --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Spellen --- HR --- Coachen --- Management --- Talent --- Sociology of occupations --- Labour market --- Didactic strategies --- Secondary education --- Personality development
Choose an application
The follow-up to the successful Loose Parts and your guide to infants and toddlers safely exploring through play. Loose parts capture children's curiosity, give free reign to their imagination, and encourage creativity. A variety of new and innovative loose parts ideas are paired with beautiful photography to inspire safe loose parts play in your infant and toddler environments. Captivating classroom stories and proven science provide the context for how this style of play supports children's development and learning.
Play --- Early childhood education --- Creative activities and seat work --- Spelen ; kleuteronderwijs --- 471.4 --- didactiek --- kleuteronderwijs --- creativiteit --- spelend leren --- zintuigen --- Busy work --- Children --- Occupations and busy work --- Seat work --- Amusements --- Activity programs in education --- Activity programs in early childhood education --- Recreations --- Recreation --- Games --- Activity programs --- didactiek kleuteronderwijs --- Spelen --- Spelmateriaal --- Creativiteit --- Knutselen met natuurlijke materialen --- Knutselen met wegwerpmaterialen --- Spel --- Musiceren --- Denken --- Loose parts --- Kosteloos materiaal --- Hoekenwerk
Choose an application
Loose Parts cross the boundaries of gender, age, abilities, and socioeconomic challenges. Loose Parts 3, the newest addition to the wildly popular Loose Parts series, helps teachers make a conscious effort to create culturally sustainable environments that allow children to grow and to conquer a dynamic world. Over 400 full-colour photographs beautifully illustrate the ongoing need for educational pedagogy that: creates a sense of belonging supports children's identities is culturally responsive and sustainable Loose Parts 3 contains inspiration and guidance on how to create culturally sensitive and culturally sustainable early childhood environments through six key terms: aesthetic, authenticity, equity, dynamic, praxis, and critical reflection. Use your environment to promote a sense of wonder, curiosity and joy, and allow children to explore their identities. *2018 Foreword Reviews Indies Finalist in the Education category.
Play --- Early childhood education --- Creative activities and seat work --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- didactiek --- creativiteit --- spelend leren --- Busy work --- Children --- Occupations and busy work --- Seat work --- Amusements --- Activity programs in education --- Activity programs in early childhood education --- Recreations --- Recreation --- Games --- Activity programs --- didactiek kleuteronderwijs --- Knutselen met natuurlijke materialen --- Knutselen met wegwerpmaterialen --- Spelen --- Spelmateriaal --- Creativiteit --- Spel --- Musiceren --- Loose parts --- Denken --- Kosteloos materiaal
Choose an application
Elk bedrijf is op zoek naar talent. Bijna elke organisatie heeft vandaag wel een HR-discipline 'talentmanagement' of 'potentieel- en talentontwikkeling'. Toch verschilt de betekenis die aan 'talent' wordt gegeven erg van organisatie tot organisatie.Hoe ga je met je medewerkers in gesprek over talent? Hoe hou je de resultaten voor ogen? Hoe verbind je talentontwikkeling met outputmanagement? De auteurs reiken je handvatten aan om met talent in je organisatie aan de slag te gaan. Daarbij putten ze uit de inzichten die jarenlang veldwerk bij uiteenlopende organisaties in de profit- en non-profitsector heeft opgeleverd. Bovendien introduceren ze het concept van circulair output management. Een nieuw en eenvoudig perspectief op het maken van afspraken over resultaten bij medewerkers, dat tegelijkertijd alle ruimte geeft voor talentontwikkeling
HRM (human resource management) --- Personality development --- Personnel management --- talentmanagement --- Competentiemanagement --- Begaafdheid --- Gedragspatronen --- Talent --- Talenten --- Zelfontplooiing --- Personeelsmanagement --- personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- 367.2 --- competentie-management --- competenties --- Organisatie --- personeelsbeleid 658.3 --- 367.1 --- bedrijfspsychologie --- HRM --- talenten --- Compétences Bevoegdheden --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Talentmanagement Gestion des talents --- Vaardigheden talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.3 --- bedrijfspsychologie - sociologie --- human resources management --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Competenties --- Talentontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- SERV --- Emotie --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
Dit boek onderzoekt het brede gebied van het sociaal werk. De auteurs stelt zich vragen zoals: Waar liggen de wortels van het sociaal werk in Vlaanderen en België?, Hoe zijn die mede door buitenlandse inspiratie bepaald?, Wat is sociaal werk vandaag? Is het een beroepsgebied met een dermate heterogeen takkenbos van specialisaties, waar buitenstaanders nog moeilijk wijs uit raken?, Of is het juist een krachtig en specifiek afgrensbaar professioneel veld op de terreinen van welzijn, educatie en zorg?. In het eerste deel behandelt de auteur voor de hand liggende vragen. Hoe definieer je sociaal werk? Waar komt het vandaan? Wat is het specifieke deskundigheidskarakter ervan? Wat is de basiskennis en hoe wordt daar in Vlaanderen mee omgegaan? Het tweede deel geeft ruimte aan reflecties over het beroep, het beroepsveld en de opleidingspatronen. De auteur staat stil bij de professionele ontwikkeling in de hedendaagse internationale context en het huidige onderwijslandschap van Bachelors en Masters Sociaal Werk. Hij werpt ook een licht op de directe sociale en maatschappelijke omgeving van de toekomstige beroepspraktijk: een individualiserende, verouderende en cultureel meerduidige context waarin de klassieke hulp- en ondersteuningspatronen van familie en vereniging sterk aan belang hebben ingeboet.Uit de inhoud: Algemene inleiding: Sociaal werk van vraagteken tot uitroepteken Sociaal werk definiëren - De kern van het beroep uitgetekend als een robotfoto -Geschiedenis van het Sociaal Werk -De theorieontwikkeling in het Sociaal Werk - Beroepsvelden Begripsverwarring uitklaren - Sociaal werk als beroep - Sociaal Werk en de toekomst - Bibliografie - Websites Sociaal Werk
Maatschappelijk werk. --- Sociology of occupations --- methoden van het sociaal werk --- sociaal werk --- Sociology of social welfare --- Maatschappelijk werk --- Sociaal-cultureel werk --- #SBIB:316.8H30 --- 660 Welzijn --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Maatschappelijke werk 36 --- Sociaal beleid 304:32 --- 321 --- 493.1 --- maatschappelijk werk --- sociaal cultureel werk --- Maatschappelijk werk: algemeen --- Maatschappelijk werkers, opleiding (sociaal hoger onderwijs, sociale hogescholen) --- beroepsprofiel --- sociaal-cultureel werk --- België --- Vlaanderen --- maatschappelijk werkers --- sociale geschiedenis --- welzijnswerk --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Maatschappelijk werk - sociale zorg: algemeen --- 493 --- 493.8 --- 361.3 --- 308 --- 361 --- welzijnszorg --- sociologie van het beroep --- Geschiedenis --- Beroepen --- Identiteit --- Professionalisering --- Beroep --- Waardering --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Verpleegkunde
Choose an application
Met Nederlandse vertaling in bijlage.
genre-thema"">
Choose an application
Nederland loopt al jaren mee in de voorhoede van richtlijnontwikkeling. In de jaren negentig was er sprake van een snelle groei van richtlijnen en protocollen, met als gevolg dat er veel variatie tussen richtlijnen onderling over eenzelfde onderwerp aan te tonen was. Dit inzicht heeft ertoe geleid dat richtlijnmakers zich zijn gaan inspannen om samen te werken en uniformiteit na te streven in de wijze waarop richtlijnen totstandkomen en worden gepubliceerd. De methode van evidence–based richtlijnontwikkeling is hierbij de norm.Dit boek Evidence–based richtlijnontwikkeling, een leidraad voor de praktijk speelt in op drie behoeften bij zorgverleners: de behoefte aan houvast in de directe patiëntenzorg, de behoefte aan eenduidigheid en de behoefte aan houvast in onderhandelingen. Het boek is opgebouwd uit vijf delen. Het eerste deel bevat een aantal algemene hoofdstukken, gevolgd door deel twee waarin de voorbereidingsfase van richtlijnontwikkeling wordt uitgediept. Deel drie behandelt het ontwikkelen van een richtlijn en deel vier schenkt aandacht aan de implementatie en toepassing van de richtlijn. In deel vijf komt de evaluatie van richtlijnen aan de orde.Evidence–based richtlijnontwikkeling, een leidraad voor de praktijk is niet alleen bedoeld voor instanties en verenigingen die richtlijnen opstellen, maar ook voor degenen die praktisch of beleidsmatig werkzaam zijn in de gezondheidszorg en die aan richtlijnontwikkeling een belangrijke plaats toekennen in het kwaliteitsdenken
Evidence based medicine. --- Evidence based practice --- Geneeskunde --- Hulpverlening. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- evidence-based nursing --- verpleegplannen --- richtlijnen (zorg) --- Hygiene. Public health. Protection --- gezondheidszorg --- beleid --- W 84 Health services. Quality of health care (General) --- 616.083.45 --- Evidence-based medicine --- Evidence-based nursing --- Kwaliteitsbewaking (audit) --- Verpleegplan --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- verpleegprocedure (protocol) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- patiëntenparticipatie --- wetenschappelijk onderzoek --- klinisch paden (zorgpad) --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- 613 --- 61 --- (zie ook: klinisch paden) --- (zie ook: onderzoek) --- (zie ook: informed consent) --- Netherlands --- Evidence based onderzoek --- Clinical Medicine --- Guidelines as Topic --- Evidence-Based Practice --- Quality Assurance, Health Care --- Health Occupations --- Medicine --- Quality of Health Care --- Health Care Quality, Access, and Evaluation --- Disciplines and Occupations --- Health Services Administration --- Health Care --- Evidence-Based Medicine --- Practice Guidelines as Topic --- Best Practices --- Best Practice --- Clinical Decision Rules --- Clinical Protocols --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Community-Based Distribution --- Contraceptive Distribution --- Delivery of Healthcare --- Dental Care Delivery --- Distribution, Non-Clinical --- Distribution, Nonclinical --- Distributional Activities --- Healthcare --- Healthcare Delivery --- Healthcare Systems --- Non-Clinical Distribution --- Nonclinical Distribution --- Delivery of Dental Care --- Health Care Delivery --- Health Care Systems --- Activities, Distributional --- Activity, Distributional --- Care, Health --- Community Based Distribution --- Community-Based Distributions --- Contraceptive Distributions --- Deliveries, Healthcare --- Delivery, Dental Care --- Delivery, Health Care --- Delivery, Healthcare --- Distribution, Community-Based --- Distribution, Contraceptive --- Distribution, Non Clinical --- Distributional Activity --- Distributions, Community-Based --- Distributions, Contraceptive --- Distributions, Non-Clinical --- Distributions, Nonclinical --- Health Care System --- Healthcare Deliveries --- Healthcare System --- Non Clinical Distribution --- Non-Clinical Distributions --- Nonclinical Distributions --- System, Health Care --- System, Healthcare --- Systems, Health Care --- Systems, Healthcare --- Administration, Health Services --- Health Services --- Healthcare Quality, Access, and Evaluation --- Pharmacy Audit --- Quality of Care --- Quality of Healthcare --- Audit, Pharmacy --- Care Quality --- Health Care Quality --- Healthcare Quality --- Pharmacy Audits --- Medical Specialities --- Medical Specialties --- Medical Specialty --- Specialities, Medical --- Specialties, Medical --- Specialty, Medical --- Medical Speciality --- Speciality, Medical --- Health Workforce --- Health Professions --- Health Occupation --- Health Profession --- Profession, Health --- Professions, Health --- Occupations --- Health Care Quality Assessment --- Health Care Quality Assurance --- Healthcare Quality Assessment --- Healthcare Quality Assurance --- Quality Assessment, Healthcare --- Quality Assurance, Healthcare --- Quality Assessment, Health Care --- Assessment, Healthcare Quality --- Assessments, Healthcare Quality --- Assurance, Healthcare Quality --- Assurances, Healthcare Quality --- Healthcare Quality Assessments --- Healthcare Quality Assurances --- Quality Assessments, Healthcare --- Quality Assurances, Healthcare --- Evidence Based Health Care Management --- Evidence Based Healthcare Management --- Evidence Based Management, Health Care --- Evidence Based Management, Healthcare --- Evidence-Based Healthcare --- Evidence-Based Health Care --- Evidence Based Health Care --- Evidence Based Healthcare --- Evidence Based Practice --- Evidence-Based Health Cares --- Evidence-Based Healthcares --- Health Care, Evidence-Based --- Health Cares, Evidence-Based --- Healthcare, Evidence-Based --- Healthcares, Evidence-Based --- Guidelines as Topics --- Medicine, Clinical --- organization & administration --- Clinical Guidelines as Topic --- patiëntenparticipatie --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- Evidence Gaps
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|